Modelio portfolio padeda klientams nustatyti, ar modelis turi tai, ko reikia būtent jiems, norint parduoti savo produktą / prekės ženklą / idėją. Net pačio elementariausio projekto atrinkimas gali užtrukti amžinybę, kadangi užsakovas peržiūrės kelis kartus tuos pačius portfolio, kol išsirinks sau tinkamą. Vienas iš geriausių būdų įtikti yra jūsų nuotraukos bei kaip pateikiate savo stilių. Prieš parodant savo portfolio, reikėtų peržvelgti kliento produktą ir įsitikinti, kad jūs padarėte viską, kad atrodytumėte labiausiai tinkamas variantas. Pavyzdžiui: norite būti maudymosi kostiumėlių katalogo modelis? Tuomet jūsų portfolio turėtų būti kelios jūsų nuotraukos ne tik su maudymosi kostiumėliais, bet ir pozuojant tokiu stiliumi, koks būtų priimtinas katalogo modeliui, tiek studijoje, tiek vietoje. O gal būt pozuoti su vestuvinėmis suknelėmis yra jūsų svajonė? Tada savo portfolio geriau turėtumėte įsikėlę nuotauką su vestuvine suknele. Modeliai, atstovaujantys agentūrą, jau turi palaikymą ir rekomendacijas, nes pas jų portfolio yra labai platūs, iš tiesų tokie platūs, kad dažniausiai būna paruošti taip, kad kiekvieno kliento norą bei tematiką, būtų galima išpildyti iš karto. Deja, tai nėra laisvai samdomų modelių atvejis, kadangi turite visišką laisvę nuspręsti kokią fotosesijos tematiką bei stilių pasirinksite, vadovais bei teisėjais tampate patys sau. Galbūt jūs galvojate: “Bet aš puikiai atrodau ir atitinku visus išvaizdos reikalavimus. Kol pas mane portfolio klesti įspūdingomis nuotraukomis, klientai turėtų žinoti bei suprasti, kad aš esu tinkama bet kokio tipo fotosesijoms, argi netiesa?” NETIESA Jei klientai nemato jūsų portfolio atitinkamos temos, jie automatiškai manys, kad jūs neatliekate būtent to tipo fotosesijų. Gali atrodyti kvailai, kad klientai neatsižvelgia į tam tikrą žmogų vien dėl to, kad jo portfolio trūksta tam tikros temos nuotraukų, tačiau kita medalio pusė yra ta jog klientai visą laiką priima įvairius verslo sprendimus ir yra labai užimti žmonės, ko pasekoje negali sau leisti tokios prabangos manyti / tikėtis, kad modelis gali suteikti nuostabų rezultatą, net jei jų norima išvaizda, stilistika nėra rodoma kandidatuojančių portfolio, ypač kai konkurse vyrauja konkurencija ir yra pilna reikalingų vaizdų / norimų išvaizdos pavyzdžių. Ar samdytumėte tam tikros srities gydytoją, nors jo gyvenimo aprašyme jis neįvardijęs tokios specialybės? Greičiausiai, kad ne. Tai, kad asmuo yra gydytojas, dar nereiškia, kad jis gali susitvarkyti su bet kokia jam patikėta sritimi. Lygiai tokia pati situacija ir su modelių pasirinkimu. Neseniai tapote laisvai samdomu modeliu? Dar net nepradėjote kurti savo portfolio? Viskas gerai, dabar yra geriausias metas pradėti planuoti jūsų reikalus, kurie bus itin svarbus karjeros pradžioje. Norėdami sukurti portfolio, turite pasidaryti keletą bandomųjų fotosesijų su tinkamais fotografais. Kaip ir aukščiau pateiktame gydytojo pavyzdyje, rinkitės fotografus, kurie specializuojasi toje srityje kurioje jūs labiausiai save matote ir norėtumėte realizuoti. Pirmiausia turite užduoti sau klausimą: koks modelis noriu būti ir kokia tematika? Nuotraukų paieškos internete, „Pinterest“ ir socialinių tinklų profiliai yra idealūs šaltiniai norint rasti vaizdus kurių jums reikia. Sukurkite aplanką su jus labiausiai įkvepiančiomis nuotraukomis, nes jos ne tik padės jums tvarkyti savo portfolio išvaizdą, bet ir idealiai tiks nusiųsti fotografams, kad jie galėtų tiksliau suprasti, ko siekiate. Idėja dirbti su žmonėmis, kurie turi patirties savo portfolio kūrime taip pat taikoma ieškant fotografų su kuriais norėtumėte atlikti fotosesiją. Norimų rezultatų gavimo procesas bus daug efektyvesnis, jei panagrinėsite fotografų portfolio, kuriuose galėsite atrasti kokios tematikos fotografas jis yra ir kuris būtų jums labiausiai priimtinas. Ak, kaip šaunu yra turėti svajone ir jos siekti! Laisvai samdomo modelio darbas Ar teikėte paraiškas įvairioms modelių agentūroms, organizacijoms bet vis nesisekė gauti norimą modelio poziciją ir savo išsvajotą tematiką? Vadinasi, atėjo laikas įvertinti savo portfolio ir išsiaiškinti ar nieko netrūksta. Atminkite: jei jie nemato akivaizdžių pavyzdžių, jie manys, kad jūs nesugebate arba tiesiog nenorite atlikti tam tikro tipo fotosesijų. Pagalvokite apie išvaizdas, kurių nėra jūsų portfolio. Sprendimas yra tas pats, kuris buvo paminėtas aukščiau: atlikite keletą bandomųjų fotosesijų su fotografais kurie dirba ties tokia temą kurios jūs labiausiai ir norite. Klausimas iškyla ar galite dirbti su fotografu, kurio portfolio nėra tokio stiliaus, pobūdžio darbų, tačiau, kaip ir jūs, visada norėjote įsitraukti į norimą kitokio tipo fotografiją, išbandyti ką nors naujo? Aišku! Yra didelė tikimybė, kad abu pasieksite gerų rezultatų. Ar jau turite atitinkamas nuotraukas kurios atspindi jūsų tematiką ir charizmą, bet vis tiek negaunate pasiūlymų? Tokiu atveju gali prireikti atlikti keletą naujų bandomųjų fotosesijų su naujais fotografais. Taisyklė numeris vienas: kokybė yra raktas į sėkmę. Tikrai lengva pasakyti kurios nuotraukos yra mėgėjiškos kokybės, o kurios profesionalios (t. y. apšvietimas, pasiruošimas, pozavimas ir kt.). Mėgėjiškos kokybės nuotraukos nepritrauks jums klientų, kurie nori aukštos kokybės darbų. Bendraukite Dauguma fotografų tiksliai žinos ko jums reikia, bet niekada to neįrodynės, prieš jūsų valią. Būkite organizuoti, kruopštūs, turėkite įkvepiančių idėjų jūsų nuotraukoms įgyvendinti, kad galėtumėte pasidalinti jomis vėliau ir kurti ateities planus. Palikę fotografams spręsti ką ir kaip daryti, vien dėl to, kad jie yra „profesionalai“, lengvai galite privesti situaciją prie nesusikalbėjimo ir galutinio rezultato, kurio jūs vėliau neglėsite panaudoti, kadangi jūs vaizduotėje buvote susikūrę kitokį vaizdą. Būkite deramai atidūs ir praktikuokite savo pozavimo įgūdžius! Svarbu, kad jūs ne tik parodytumėte savo išvaizdą, bet ir žinotumėte bei suprastumėte kiekvieną pozą, veido išraišką ir požiūrį kuris matysis kiekvienoje fotografijoje. Pozavimas grožio industrijoms nėra tas pats, kas pozavimas nuotakos kadrui ar žiniasklaidai. Žinokite skirtumus ir būsite keliais laipteliais aukščiau savo konkurentų. Pasiekti gerus rezultatus fotografuojantis grožio industrijos pasaulyje, žiniasklaidai, aukšto lygio mados fotosesijose, kūno dalių fotosesijose, katalogo fotosesijose, gyvenimo būdo kadruose ir daug kitų, nėra neįmanoma. Priklausomai nuo jūsų atstovaujamo prekės ženklo ir to, kaip norite save reklamuoti, galit lengvai per savo portfolio parodyti klientams, kodėl esate idealus pasirinkimas. Tam reikia tik laiko, organizavimo ir didelio troškimo bei motyvacijos….